Gesloten Gebieden

De Gesloten Gebieden liggen vooral in dat deel van de wereld dat wordt aangeduid als de islamitische wereld. Het gaat met name over de landen rond de Middellandse Zee en de Rode Zee in het Nabije-Oosten, en over landen in Centraal-Azië.

Wat veel moslimlanden met elkaar gemeen hebben, is dat het erg moeilijk en vaak ook streng verboden is om het christelijk geloof uit te dragen. In veel landen worden christenen met de nek aangekeken of gearresteerd zodra publiekelijk bekend is dat ze (actief) christen zijn. Gelovigen nemen dus een enorm risico door te kiezen voor Jezus. Om de bevrijdende boodschap van Gods evangelie ook in ‘gesloten gebieden’ bekend te maken, biedt Drenthe Mission | Verre Naasten steun aan Missiononaire Wereldwerkers.

Missionaire Wereldwerkers
Evangeliseren in landen waar dat verboden is. Je moet maar durven!

Toch weerhoudt dat christenen er niet van om in deze zogenoemde ‘Gesloten Gebieden’ aan de slag te gaan en waar mogelijk de boodschap van Jezus’ bevrijdende liefde te delen. In woord en daad.

Tentenmakers
Met de mogelijkheden die er zijn, proberen christenen in deze Gesloten Gebieden in woord en daad toch het evangelie te delen. Bijvoorbeeld door bijbelvertaalwerk, radio-uitzendingen of als ‘tentenmakers’: christenen die daar wonen en een gewone baan hebben, maar daarnaast contacten leggen met niet-christenen om het evangelie te delen. Deze tentenmakers worden financieel ondersteund via ons programma ‘Missionaire Wereldwerkers’. Vanuit veiligheidsoverwegingen kunnen hun namen en projecten niet bekend worden gemaakt. Er zijn ook Missionaire Wereldwerkers die niet in gesloten gebieden werken, deze Missionaire Wereldwerkers kunt u hier leren kennen.


Jouw gift voor dit project is zeer welkom! Gebruik hiervoor onderstaand formulier. Alvast bedankt!

Je gift via Ideal wordt afgehandeld via een externe betaal-partner
(Stichting Derdengelden Buckaroo inzake Verre Naasten)