MENU

De acceptgiro verdwijnt! Wat betekent dat voor jouw donatie?

Je hebt het zeker gehoord in de afgelopen maanden: de acceptgiro gaat verdwijnen. Misschien zegt de acceptgiro je niet zoveel, maar veel mensen maken voor een donatie nog gebruik van de acceptgiro die ze van ons krijgen. Wat betekent het verdwijnen van de acceptgiro voor je donatie aan Verre Naasten? Hieronder geven we je alle antwoorden.

Dit voorjaar stoppen de banken met het verwerken van acceptgiro’s. Je kunt Verre Naasten dan ook niet meer steunen via een acceptgiro. Maar er zijn natuurlijk nog steeds volop mogelijkheden om Verre Naasten te blijven steunen. Want jouw gift blijft nodig!

Verre Naasten gebruikt vanaf nu Mijn eenmalige gift. Dit is de nieuwe standaard die door veel goede-doelen-organisaties wordt gebruikt. Je krijgt bij post vanaf nu een strook van Mijn eenmalige gift onderaan de brief. Daarbij zijn er twee opties: een grijze strook voor geven op papier en een gele strook voor digitaal geven.

Geven op papier

Heb je in de afgelopen jaren met een papieren acceptgiro aan ons gedoneerd? Dan krijg je van ons post met een grijze strook. Hij werkt bijna net zo als de vertrouwde acceptgiro. Je vult hem in en stopt hem in een bijgeleverde antwoordenvelop. Het enige verschil is dat je hem nu niet naar de bank stuurt, maar rechtstreeks naar Verre Naasten. Wij verwerken je donatie.

Je geeft dus alsnog gemakkelijk met een papieren strook. Omdat we deze nu zelf verwerken, hoeven we geen verwerkingskosten aan de bank te betalen. Zo gaat er een nog groter deel van jouw donatie naar het wereldwijde mission-werk.

Op deze brief vind je ook een QR-code waarmee je met een Tikkie kunt betalen. Je kunt dus altijd kiezen voor een digitale donatie, in plaats van een donatie op papier.

Digitaal geven

Gaf je eerder al digitaal of online aan Verre Naasten? Dan kun je dat gewoon blijven doen. Je vindt vanaf dan nog steeds een gele geef-strook onderaan de post die je van ons krijgt. Het enige verschil is dat je met de gele strook niet meer op papier (per post) kunt geven, maar alleen nog digitaal. Je kunt zelf kiezen of je de QR-code scant (voor bijvoorbeeld een Tikkie of donatieformulier) of dat je de gegevens overneemt voor een online overboeking.

Je kunt op deze manier nog steeds veilig geven en Verre Naasten blijven steunen.

Bel ons bij vragen

Heb je vragen over het geven met Mijn eenmalige gift? Dan kun je ons tijdens kantooruren bellen op 038-427 04 10. We helpen je graag verder.

Wil je Verre Naasten ondersteunen met een structurele gift? Dat vinden we fijn! Klik hier om het donatieformulier in te vullen.